Sunday, November 2, 2008

Subhanallah..

Hari ni aku menyaksikan betapa ALLAH x pernah mungkir akan janjinyer. manusia je yg selalu leka dan akhirnyer menyalahkan ALLAH..

Pkul1 td aku tgk cuaca sudah agak gelap, aku periksa kain kat jemuran. ternyata masih lembap.. belum kering sempurna. kalauu jemur kat dalam rumah pn tntu bbau hapak.(Walaupn guna DAIA~ tu semua iklan pelaris jer...) Hati aku berbisik "Ya Allah, izinkan baju2 ini kering dl baru kau turunkan hujan" kemudian aku masuk rumah, smbung lipat kain yg dah kering and kemas dapur. Alhmdulillah aku tgk awan gelap, beransur dan matahari agak terik..

Aku meneruskan kerja dgn lega. Tepat pkul3.15ptg, guruh kedengaran.. Subhanaallah, baju uniform aku yang tebal tu pn dah kering! Sungguh kan Allah berpegang pada janji. Sama seperti yang Dia ceritakan dalam Al-FurqanNYA..

Aku segera teringat pengalaman lalu, tiap kegagalan ku adalah kerana aku yang memungkiri janjiku beri padaNYA..

Masa aku sakit dl, aku doa utk cepat sembuh sbb bnyk keje nk wat kat ofis. ms tu new projek nk mula. reputasi aku teruk gak keje skrg, asyik MC jer..

Bila Allah mkbulkan doa aku, aku lek keje x serius pn sgt keje.. So, aku dpt C jer utk appraisal confirmation aku.. Aku x slhkn sape lah kan.. Its my mistake..

Masa aku gagal bcinta dl, aku doa hati utk lupakan dia. Alhamdulillah Allah beri kebahgian lain buat aku lupakan dia. Kompani ni wat adjustment salary, so aku dh sedikit lapang pikir hutang, kes kete hilang aku dpt settlement ngn insurans walaupn kena tambah duit dan Allah hadiahkan aku teman baru~ new girl get employ and she really kind to me.. Sume aku dpt serentak. Betapa bersyukur aku..

Tp aku yg melukakan hati aku kembali, aku buka kembali kenangan lm, aku jwp cll/sms dia. And aku jd terkenang dia lek and jd sedih... Aku kan yg xmenepati janji ku..

Subhanaallah! hati ini ALLaH mendatangkan kembali hidayahNYA buat ku...

No comments: